Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Prywatności . Warunki dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.
Biznes Najlepsze procedury obsługi gościa restauracyjnego z naciskiem na cross-selling...

Najlepsze procedury obsługi gościa restauracyjnego z naciskiem na cross-selling i up-selling

Szkolenie / Warsztat

Sprawdzone standardy serwisu, efektywna organizacja pracy zespołu, efektywne motywowanie przekładające się na wzrost sprzedaży

Opcje zakupu

Stock state icon Dostępność: Ograniczona ilość
Price icon Cena: Netto

Jeżeli:

  • Wiesz, że Twoi kelnerzy są wizytówką Twojego lokalu, a Ty chcesz uczynić z nich narzędzie sprzedaży najbardziej zyskownych dań
  • Chcesz „podpatrzeć” najlepsze praktyki w procedurze obsługi klienta tych restauracji, które osiągnęły najwyższy w 2016 roku procent powracających gości
  • Musisz wiedzieć, jak poukładać w swojej restauracji standardy serwisu i jak je utrzymać, aby kelnerzy pracowali wydajniej i efektywniej

Weź udział w jedynych w Polsce tak profesjonalnych i praktycznych warsztatach!

w trakcie warsztatów omówimy i zobrazujemy na przykładach:

  • Jak poprzez najwyższą jakość serwisu doprowadzić do znacznego wzrostu zysków restauracji
  • O co zadbać szkoląc kelnerów, aby mieć pewność, że będą oni pracować na wyższy rachunek klienta
  • Jak stworzyć zespół, który zwiększy obroty restauracji o minimum 10% - jak przeanalizować obecne ścieżki obsługi gości, by wyłapać, w którym momencie najwięcej tracisz
  • Jak trudną sytuację z klientem przekuć w sukces i spowodować, że gość poleci Twój lokal innym

Prelegent:

Ziemowit Majewski
 
Posiada ponad dwadzieścia lat doświadczenia w hotelarstwie, gastronomii oraz organizacji konferencji i bankietów w podmiotach będących liderami na rynku hospitality w Polsce. Od 2016 r. stoi na czele dwumarkowego kompleksu Hiltona jako Cluster General Manager. Zaczynał w Grand Kredens w Warszawie, gdzie przeszedł drogę od kierownika sali do menedżera sieci. Następnie przyjął propozycję pracy w Belvedere - przez 7 miesięcy był tam dyrektorem gastronomii robiąc rewolucję jakościową, w dalszej kolejności przeszedł do sieci InterContinental Hotel Groups. Gastronomia w InterContinental była poprawna, ale niezapamiętywana - goście jedli w hotelowej restauracji dlatego, że tam była, a nie dlatego, że oferowała coś wyjątkowego. Ziemowit Majewski zaprosił do współpracy Karola Okrasę i stworzył tę restaurację od nowa. W wyniku zmian restauracja uzyskała w 2011 r. nagrodę za najlepszą restaurację w Polsce w ramach konkursu 100 Best Restaurants, pojawiła się również w Trip Advisor na pierwszym miejscu oraz dostałą wyróżnienia Michelin. Ziemowit Majewski był także dyrektorem zarządzającym City Park Poznań, gdzie doprowadził do wzrostu liczby gości w restauracji Cucina o 28% w 2015 w stosunku do 2014 oraz do wzrost zysku o 10%.

Program warsztatów

1. Kto jest Twoim klientem – jak określić profil gościa restauracji, by dobrać najlepszy sposób obsługi
  • Na co postawić w 2017 roku, aby przyciągnąć nowych klientów i utrzymać obecnych – propozycje, które sprawdzą się w sezonie wiosna/lato i jesień/zima
  • Typologia klientów, którzy najczęściej w 2016 roku korzystali z usług gastronomicznych – co jest dla nich ważne, na co zwracają uwagę i jak zadbać o ich zadowolenie w nawiązaniu do najnowszych trendów 2017
  • Kim są nasi klienci, czyli jak ustalić potrzeby, priorytety czy obawy gościa, by móc szybko i skutecznie sobie z nimi poradzić? Podpowiemy, jakie pytania warto zadawać, by zrozumieć, czego oczekują klienci
  • Jak dostrzec różnice między przyzwyczajeniami a oczekiwaniami klientów i sprytnie przekuć je na zamówienie o wyższej wartości
2. Jak opracować efektywne procedury obsługi gości w Twoim lokalu
  • Jak powinna wyglądać kompletna procedura obsługi gościa od momentu wejścia do restauracji, aby klient już na starcie był zadowolony – case study najlepiej „zorganizowanych” restauracji w Polsce
  • W jaki sposób przygotować procedury obsługi gości i jak szczegółowo je opisać, aby były one przejrzyste i czytelne dla Twoich pracowników? Specjalnie dla uczestników przedstawimy przykładowe scenariusze, regulaminy i algorytmy postępowania z klientem do wykorzystania „od ręki” w Twoim lokalu
  • Jak dostosować system obsługi kelnerskiej do typu restauracji, jej wielkości i obłożenia w różnych porach dnia – kiedy w praktyce sprawdza się system indywidualny, kiedy rewirowy, a kiedy zespołowy i jak szybko przyzwyczaić pracowników do nowego trybu pracy
  • Jak mierzyć czas obsługi klienta – w jaki sposób kontrolować personel i wyciągać trafne wnioski celem optymalizacji pracy zespołu
3. Aktywna sprzedaż kelnerska – jak doradzać klientom, aby podnieść sprzedaż
  • Jak zwiększyć zyski w lokalu dzięki podniesieniu wartości składanych zamówień – jaki wpływ mają na to Twoi pracownicy
  • Upselling – jak dokonać wyboru elementów menu, na których warto go stosować, by zachować rentowność? Przykłady z restauracji, które skutecznie wykorzystują tę technikę sprzedażową z zachowaniem rentowności
  • Kelner jako Twoje narzędzie sprzedaży – w jaki sposób kelner powinien prezentować menu, aby podnieść średni rachunek gościa w Twojej restauracji
  • Obsługa stałych gości – jak zwiększać sprzedaż na stałych gościach, czyli o rozszerzaniu smaków gościa w oparciu o jego upodobania kulinarne
4. Jak zarządzać pracownikami, by wdrożyć najwyższy standard obsługi
  • Jak zrobić z pracownika „zwrot z inwestycji” zamiast kosztu funkcjonowania Twojej restauracji – jak systematycznie budować wiedzę Twojego zespołu o menu restauracji
  • Jak ustawić część ruchomą wynagrodzenia kelnera i szefa sali/restauracji, aby zależało im na sprzedaży najbardziej zyskownych dań oraz na szybkiej i sprawnej obsłudze gości
  • Odprawy na początek i na koniec dnia – jak prowadzić krótkie spotkania z pracownikami, aby ich zmotywować i wyłapać ewentualne niepokojące sygnały w zespole
  • Skuteczne wdrożenie nowego kelnera – od szkoleń z obsługi po szkolenia produktowe, aż do egzaminu końcowego - jak go ułożyć, abyś miał pewność, że kelner zna się na Twoim menu i umie je odsprzedać
  • Rozmowy okresowe z pracownikami restauracji – jak na ich podstawie zdiagnozować silne strony poszczególnych pracowników, rozdzielać zadania i kiedy warto specjalizować obsługę kelnerską
5. „Trudne” sytuacje w Twojej restauracji – jak sobie z nimi radzić
  • Jak trafnie reagować na życzenia konsumentów oraz w jaki sposób zachować się w sytuacjach trudnych, nagłych i konfliktowych – o czym bezwzględnie należy pamiętać w sytuacji awaryjnej
  • Jak odpowiednio zadbać o obsługę gościa bardziej zamożnego, o wygórowanych oczekiwaniach i wysokich wymaganiach
  • Jak reagować na skargi lub reklamacje zdenerwowanego klienta, aby poczuł się otoczony opieką i niezlekceważony, ale jednocześnie nie „pogrążyć” sytuacji? Pokażemy jak postępować z gościa roszczeniowym, aby wyszedł zadowolony i polecał nasz lokal innym potencjalnym klientom
  • Goście narzekają na wolną obsługę w Twoim lokalu i grożą wystawieniem negatywnych opinii – jakie działania możesz przedsięwziąć od ręki, aby zrekompensować długi czas oczekiwania na zamówienie

Szczegóły

Typ produktu Szkolenie / Warsztat
Informacje techniczne

Miejsce i Termin

26.05.2017r. Kraków
Hotel Campanile Kraków
ul. św. Tomasza 34

29.05.2017r. Warszawa
Golden Floor Plaza
al. Jerozolimskie 123A

30.05.2017r. Poznań
Omega
ul. Dąbrowskiego 79

Koszt uczestnictwa:

Koszt udziału 1 osoby w warsztatach wynosi 999 zł + VAT. Podana cena uczestnictwa w szkoleniu dotyczy jednej osoby i obejmuje materiały seminaryjne, napoje oraz lunch. Uczestnicy otrzymają certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.

Warsztaty odbywają się w godzinach 10:00-17:00.

Warunki uczestnictwa Złożenie zamówienia jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu sprzedaży FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz z akceptacją Ogólnych warunków świadczenia usług szkoleniowych.